ThaaoNET Blog
~Warmth Like Home Unawares~

Poking Lufia

Hey, friends~

So, we ended up getting Pokey yesterday and I did start a bit. And I started Lufia II, as well. I know I said I was going to try to get back into the rhyhtm but with both of these games to play, NXT Takeover, and Survivor Series this weekend, I don't know how much I'll really devote to writing play diaries lolll.

But after this weekend, I should have reclaimed my room from The Bugs and should be able to have a bit more time to myself and hopefully a bit of enthusiasm.

Pokemon Ultra Sun: Naming
Rowlet

In Ultra Sun, I ended up picking Rowlet again. I just... really love this little thing. It may even have become my favorite starter of all time :O And yeah, I ended up doing US because Dens wanted UM. I'm pretty indifferent to which version I play, though.

I was going to name it Jack (after Jack Gallagher) but I ended up getting a girl... there's only like a 12.5% chance of that or something so I was surprised. And then I was stuck with the DOOM that is deciding names of things. I can sit for HOURS worrying about this hahaha. But I ended up thinking of the name 'Jaqueline' which worked pretty well.

After that, I learned that Caterpie was in the game (!!!) so I caught one. I wanted to do a rasslin' name theme but I asked X about what I should name it and she said Julius/Julian/Julio LOL so I ended up naming the little guy Julio.

And that's about all I've done so far; just reached the trainers' school thing. Gonna get my special Rockruff today, then I have to think of a name for that... I am probably going to go with Cedric but if she ends up being a girl, I don't even know. I guess I can just name them what I want regardless of their physical gender lol.

Lufia II: Rise of the
Sinistrals

Over at GameFAQs forums we're doing this group playthrough thing of Lufia II. I'm pretty new to the whole GP thing (the only game I did before this was Sparkster which I ended up quitting in the middle because of all The Things) but it's pretty fun. They're always looking for more peeps so feel free to join.

I only just started. I used to rent this game a lot as a kid, but I never got very far. So I'm really interested to see the rest of the game now. I forgot how puzzley it was -- while it's a turn-based RPG, the dungeons are very Zelda-like, which is great. And there's lots of little puzzles and hidden goodies.

The battles seem pretty generic so far, but I'm still at the beginning with just the starting one character, so I can't really comment properly on that. I don't think I ever got far enough to even have a full party when I would rent the game (I think you can have like 4 members?)

The game is really designed with the player in mind -- text and walk speed is naturally fast, and you can hold down a button to quickly choose all your battle commands. When shopping, after buying an item, you can select a character to instantly equip it (unequipping whatever it replaces). It's very convenient. It even has a sort of "left-hand mode" where the L button responds to everything contextually as a general "action button," allowing you to do almost everything in the game with just the d-pad and the L button. You'll still have to use the R and B buttons now and then, though, as the L button can't do the stand-still-while-turning thing nor can it function as a cancel button.

So I really appreciate this dedication to convenience for the player. SaGa games on the SNES were like this, too, though a bit less refined. There was a 'immediately leave harmless area' button, fast movement and text, you could hold down a button to select battle commands quickly, etc.

I'm looking forward to the rest of the playthrough~

But yeah, I decided not to do a full diary or anything for this. If you want to see game updates about it, though, feel free to follow me on Twitter. There should be a little link in the top right corner of any page. Though during rasslin PPVs you might have to endure me spamming reactions a bit XD

Oh, and I do have more of Save the Homeland and ROCKMAN played through (R1 is actually completed as far as playing goes), I just need to write the entries for them. But yeah... rhythm, rhythm~

#play diaries #lufia ii #pokemon ultra sun #save the homeland #rockman #saga

lol a month

Hey everyone~ Remember when I said I was about to post again like... a month ago? XD Well, it's happening now. Life has been restless for a while, but now I'm good to go, I think.

I'm going to be making a few changes 'round here, though! Basically, a lot like the "problem" I had with doing SCARLET GRACE, I'm trying to force myself to do stuff I don't want to do, and unless I'm in perfect health, that's pretty much making everything way too overwhelming and intimidating and I'm just getting nothing done at all.

So, here's what's going to happen.

I'm going to be cancelling the Four Job Fiesta diary. It's... honestly super boring. I love FF5 but it's not that fun to write about, and the 'challenge' ended up being super easy and repetitive and it's just way too difficult to write an entire diary about. Every comment on the story is "just go with it" and every comment on the gameplay is "there were no troubles."

I'm going to be putting Tokimeki Memorial 3 on hiatus again. I keep starting this project and quitting lol. But I'm just super not feeling it right now.

Which means the only 'active' diaries right now are going to be ROCKMAN and Save the Homeland. ROCKMAN is nearing completion, and after that, I'm planning on going back into either UNLIMITED:Saga or SaGa SCARLET GRACE.

I've also joined a group playthrough group (lol) at GameFAQs, and we're starting Lufia II. I kinda want to cover it, but I don't know yet. I'm also considering starting a "mini-diaries" section for much less detailed diaries, but that could always just be blog entries, so maybe not.

Anyway, hooooope to get back into the rhythm soon, but I'm playing MMOs with my brother and my friend now, and Pokemon is coming out today, so... who knows lol.

Comment if you have a preference of unsaga vs sagasca! I kinda feel like playing both equally, so if there's any demand, I'll play that one. SCARLET GRACE will be an Urpina playthrough, and UNLIMITED:Saga will be the final playthrough with Ventus!

#play diaries #lufia ii #final fantasy v #tokimeki memorial 3 #unlimited:saga #saga scarlet grace #rockman